Our curriculum introduces students to the study of media and culture through a variety of approaches. Critical engagement with the aesthetic dynamism of language and narrative, image and object, or performance and perception enables a deeper, more perspicuous understanding of the ways in which social practices are mediated. In fostering students’ capacity for critical insight on the interlinked structures of media, material practice and cultural contexts, the study of media and culture also aims to foster the capacity for engaging in meaningful action within those contexts.
Teaching Autumn Semester 2018:
- 3,685 Medien/Media:
Planet B. Das kulturelle Imaginäre anderer Welten von 'Utopia' bis 'Blade Runner 2049'
- 3,761 Freier Bereich/Open Area:
Integratives Wirtschaftsdenken. Einführung und Fallbeispiele zum Verhältnis von Kultur und Ökonomie
- 7,765 Freier Bereich/Open Area:
Imagineering. Zukunftslabor Wirtschaft-Technologie-Gesellschaft
- 7,766 Freier Bereich/Open Area:
Strategie: Integrative Kulturpoetik eines umkämpften Konzepts
Teaching Spring Semester 2018:
- 4,718 Feel it! Gefühle in Wirtschaft und Gesellschaft
- 8,694 Imagineering. Zukunftslabor Wirtschaft-Technologie-Gesellschaft (mit Harald Welzer)
- 8,696 Whistleblowing, Truth and Secrecy: Managing the Moral and Technological Dilemmata of our Age (mit Timon Beyes, Rasmus Johnsen)
- 8,710 Vernetztes Denken. Geschichte(n) der Kybernetik
Teaching Autumn Semester 2017:
- 3,613 Transmediales Erzählen. Theorie und Praxis des Storytelling
- 3,725 Was ist Sprache? Eine kurze Reise von der Antike bis ins Computerzeitalter
- 7,676 Coaching und Selbstführung: Modelle für die Praxis
Teaching Spring Semester 2017:
- 4,659 Selfies. Populärkultur und Digitalisierung
- 8,617 Was ist Kapitalismus? Eine Kulturgeschichte der Baumwolle
- 8,625 DAVOS - State of the World (Haniel Summer School, mit Timon Beyes und Imanuel Schipper)